???

Jag står mitt på golvet på mitt jobb. Jag jobbar då på Pressbyrån ska tillägas.
Då kommer en kund fram till mig.
-
Hejsan jag letar efter chips,choklad och glass som är bra att äta när man bantar
Jag blir först lite ställd. Liksom shit existerar det sånt, varför har ingen berättat det för mig för?
Men så hämtar jag mig. Självklart existerar det inget sånt. Visst finns det bättre alternativ till allting. Byta ut mjölkchokladen mot en mörk variant. Att äta chips som är friterade i solrosolja istället för vanlig olja för att få i sig mindre mättat fett. Äta en piggelin istället för att kläma i sig en daimstrut istället när vårens första glass ska välkommna våren.

Men det är fortfarande inte bra att äta sådans när man bantar. Det är fortfarande mycket skräp i det och en mängd kalorier.

Jag tycker att man istället ska se över sin inställning till onyttigt. Det är en del av våran vardag nu att dela på en chipspåse till filmen, att ta en fika efter jobbet på fredag osv. Det är ett sätt för oss att unna oss lite extra gott i vardagen och ett sätt att umgås. Så jag tycker att det är så vårt konsumerande ska vara. Om man tar en fika då och då så spelar det ingen roll om vilken fetthalt det är i grädden. Om man bara äter chips till fredagsmyset så ska man välja dom man tycker är godast inte välja pga oljan de är friterade i.

Om man är en sådan som måste äta sött och snask varje dag så blir det ganska stor skillnad när man gör nyttigare val, men samtidigt. Då kanske man har ett beroende som man ska se över istället.
Jag väljer efter smak och inte efter innehåll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0