Recension: Ninth gate

Jag kollade då på filmen The ninth gate imorse. Och jag kan ju ärligt erkänna att anledningen till att jag köpte filmen var ju inte för att jag trodde att det skulle vara maklöst bra utan pga mannen på framsidan

Det är ju då Johhny Deep som är huvudrolls innehavaren och jag är grymt svag för hans skådespelartalanger. Så en Deep jag inte sett som verkade lite mörk i spännande åkte rätt lätt ner i min kundkorg. Men men nu till själva filmen då.

Det handlar då om Dean Corso som är en "bokdetektiv" han letar rätt på gammla, sällsynta böcker och säljer dem till sina klienter och besitter en väldigt bred kunskap om en väldans massa böcker dåra.
Han får i uppdrag att leta rätt på en specifik åt en kund. Ingen konstigt med det, han börjar ordna med sin resa. Men under tiden så börjar det hända väldigt konstiga saker men folk i hans närhet. Boken ifråga som han ska leta rätt på är en väldigt okult bok som sägs vara skriven av en man som hade ett samarbete med djävulen.

Jag tycker att filmen var underhållande. Den kändes lite b i början men det hämtade sig faktiskt och blev väldigt meddragande. Jag gillar filmer som tar upp lite onaturliga händelser och skådespelarna var väldigt trovärdiga och övertygande i sina roller som djävulsdyrkare

Däremot måste jag säga att jag blev mycket besviken på de sista typ sju minuterna. När man liksom trodde att säcken skulle knytas igen och de frågor som byggts upp väldigt spännande under filmens gång skulle besvaras så kom det liksom aldrig. Jag kan tänka mig att det är svårt inom film när det handlar om lite såna här onaturliga saker att det att ge ett logiskt svar till allt. Men iaf tråkigt i det här fallet.

Men sammanfattning då. En film med en bra handling och som helt klart är sevärd men som sagt va lite berenda på ett skumt slut

Kommentarer
Postat av: MELI - Musik/Frisyr/Mode/Makeup!

sv: Va, vart såg du det? :P gör bara till mig själv :D

2011-03-23 @ 21:29:06
URL: http://mmeeli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0