X- men The last stand





Den sista i triologin
. Även den bästa enligt mig.Jag har aldrig riktigt fastnat för X-men filmerna. Min familj har försökt pracka på mig både dom, Matrix filmerna å diverse andra filmer i samma mönster.Men jag var aldrig riktigt intresserad. Från det att jag hittade min själsfrände i filmvärlden så kände jag inte behov av att se några andra. Sagan om ringen triologin har från första stund trollbundit mig utan dess like och kommer aldrig uppleva någon starkare kärlek till någon annan film. Men jag har ju på senare tid funnit det intressant att se andra filmer också.


Nu kom vi ifrån ämnet lite men X-men då.
Den handlar om en grupp mutanter som lever på en skola där man lär upp unga mutanter att anpassa sig till sina nya förmågor och kontrollera dem. Självklart pågår det fighter mellan gott och ont, och man gör allt för att behålla världsfreden och så vidare men det är inget nytt direkt.
Själva huvudämnet i den här filmen är att människorna har kommit på ett botemedel till mutanterna så att de kan återgå till att vara normala människor igen. Det är meningen att bara de mutanter som frivilligt vill bli "friska" ska få botemedlet men det spårar snabbt ut. Särskilt när den onda gruppen mutanter bestämmer sig för att försöka stjäla motgiftet.


Jag tycker att filmen är helt sevärd. Storyn är bra, lite långtråkig ibland men helt klart den bästa av X-men filmerna. Ett plus är karaktärerna som är spännande att följa och de flesta skådespelarna gör faktiskt ett riktigt bra jobb



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0